Aankomst in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Aankomst in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

27 Augustus 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Nou daar ben ik dan, na een 1,5 uur vertraagde vlucht ben ik gisteren om 15:15 uur aangekomen in Dublin. Helaas niet helemaal het welkom waarop ik had gehoopt. Aangekomen op het vliegveld ging ik opzoek naar mijn huisbazin die mij zou ophalen. Ik had tenslotte net van tevoren nog contact met haar gehad, dus ik verwachtte dat ze er zou zijn. Na een paar keer goed rondkijken, was het mij duidelijk dat zij niet op het vliegveld was. Toen ik probeerde contact met haar op te nemen, bleek dat ze mij had geblokkeerd. Daar stond ik dan... Ik heb vervolgens een taxi gepakt naar het adres waar het appartement zou zijn. Eenmaal bij het appartement aangekomen ben ik maar gaan aanbellen om te kijken of er iemand thuis was. Helaas, geen gehoor. Dan maar even naar mijn stage bellen om te kijken of zij mij kunnen helpen dacht ik. Maar ook daar kreeg ik geen gehoor. Ondertussen nog steeds bij het appartement in de hoop dat er iemand thuis zou komen, ben ik opzoek gegaan naar hostels. En ja hoor, daar kwam de echte bewoner van het appartement aan. Hij vertelde me dat hij helaas vaker had gehoord van de vrouw bij wie ik zogenaamd een appartement had gehuurd. Hij zei dat dit al vijf keer eerder was gebeurd en aangezien ik al een borgsom en de eerste maand huur had betaald, raadde hij me aan om naar het politiebureau te gaan. Daar ging ik dan, de stad in met twee koffers van 20 kilo, een rugzak en een telefoon die bijna leeg was. Toen ik bij het politiebureau aankwam, was het ontzettend druk. Hier heb ik dus ook nog een hele tijd moeten wachten voordat ik eindelijk aan de beurt was. Gelukkig was de agent die mij hielp erg vriendelijk en ging hij proberen om dit zo goed mogelijk uit te zoeken en mijn geld terug te krijgen. Ondertussen hebben papa en mama in Nederland contact gehad met vrienden die weer vrienden hadden in Dublin, Frans en Leanne. Zij hebben kunnen regelen dat ik zolang bij hen kan verblijven. Ik heb vanuit het politiebureau meteen de trein gepakt richting het adres en ben uiteindelijk rond half 8 daar aangekomen. Ik ben erg goed opgevangen en er werd meteen eten klaargemaakt, aangezien ik sinds 12 uur 's middags op het vliegveld in Eindhoven niks meer had gegeten of gedronken en de hele dag met twee koffers en een rugzak had lopen sleuren. Nadat we samen nog wat tv hebben gekeken ben ik naar bed gegaan. Dat was wel nodig na zo'n vermoeiende dag. Ik kan hier in ieder geval tot donderdag blijven en ik heb al wat contacten die me misschien aan een woonruimte kunnen helpen, dus ik ga er vanuit dat alles helemaal goedkomt en dat ik een super tijd ga hebben hier in Dublin.

-----------------------------

Here I am, after a 1.5 hours delayed flight I arrived in Dublin yesterday at 3:15 pm. Unfortunately, it wasn't the arrival I hoped for. When I arrived at the airport I started looking for my landlady who was supposed to pick me up. I had just spoken to her, so I expected her to be there. After looking around for a while, it was clear to me that she wasn't at the airport. When I tried to contact her it turned out that she had blocked me. There I was... I decided to take a taxi to the address of the apartment. When I arrived at the apartment I rang the doorbell to see if someone was home, but unfortunately no one was there. I thought it would be a good idea to call my contact for my internship at Amnesty International, but unfortunately she didn't pick up the phone. Still at the apartment hoping for someone to come home, I started looking for hostels where I could stay. And then, the owner of the apartment came home. He told me that unfortunately he had heard of this woman before and that this had happened five times before. Since I already paid a deposit and the first month of rent the owner of the apartment adviced me to go to the police station. So there I went, into the city with two suitcases of 20 kg, a rucksack and a phone of which the battery was running low. When I arrived at the police station there was a large queue, so it took a while before someone was able to speak to me. Fortunately, the officer helping me was very friendly and he told me that they were going to try to sort this out and get my money back. In the meantime my parents had been in touch with a friend who has friends in Dublin, Frans and Leanne. They made sure that I could stay with them in the meantime. From the police station I immediately got on the train to their address and I eventually arrived there around 7:30 pm. I immediately was taken care of very well and they immediately prepared some food, since I hadn't had anything to eat or drink since 12 in the afternoon at Eindhoven Airport and I had been strolling around the city with two suitcases and a rucksack the entire day. After watching some tv together I went to bed. I could use some rest after this exhausting day. I can stay here until thursday and I already received some contacts who might have a place to live for me, so I expect everything to be fine and that I will have the best time here in Dublin.

  • 28 Augustus 2018 - 13:10

    Rita Van Den Huijgevoort:

    Jezus Britt wat shit zeg...balen dat het zo moet beginnen, duim dat je gauw een leuk appartement vindt. Xx

  • 28 Augustus 2018 - 20:51

    Ralf Van Bommel:

    Graag gedaan (oud) buurmeisje. Hopelijk na deze start toch nog een leuke stage periode!!! Succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 10906

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: