Electric Picnic festival - Reisverslag uit Stradbally, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Electric Picnic festival - Reisverslag uit Stradbally, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Electric Picnic festival

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

03 September 2018 | Ierland, Stradbally

English version below

-----------------------------

Eeeeen ik ben er weer! Afgelopen weekend heb ik het hele weekend doorgebracht op het Electric Picnic festival in Stradbally, Laois. We waren hier met een grote groep vrijwilligers van Amnesty om handtekeningen in te zamelen voor twee verschillende petities. Op vrijdag zijn we om 09:30 uur met de bus vertrokken richting het festival. Eenmaal daar aangekomen was het nog een hele klus om de tent op te zetten vanwege de harde wind, maar het is me gelukt! (zie de foto's hieronder). Op vrijdag moesten we van 14:00 uur tot 17:30 uur handtekeningen inzamelen voor een petitie voor Vitalina Koval. Zij komt in Oekraïne op voor de Lgbti-rechten. Zij werd tijdens een protest op Internationale Vrouwendag 2018 aangevallen door een rechtse groep uit Oekraïne. Er werd rode verf over haar heen gegooid die vervolgens in haar ogen kwam waardoor ze nu bijna blind is. Degenen die dit hebben gedaan zijn hiervoor nooit gestraft. Op zaterdag hebben we van 12:30 uur tot 16:30 uur voor dezelfde petitie handtekeningen ingezameld. Op zondag werden de shifts verdeeld en ik zat in het eerste team dat van 12:30 uur tot 15:00 uur moest werken. Ik moest samen met een andere vrijwilliger mensen benaderen om te vragen of zij op de foto wouden met een bord van Amnesty om op Instagram te kunnen zetten. In mijn vrije tijd heb ik natuurlijk van het festival kunnen genieten en heb ik artiesten als Dua Lipa en George Ezra kunnen zien (zie hieronder de filmpjes om mee te genieten). Ik heb heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad. Het enige nadeel vond ik dat alle vrijwilligers in hun vrije tijd drugs gebruikten. Hier had ik soms wel even genoeg van en ik ben nu dus ook wel blij dat het festival weer voorbij is en dat ik niet meer middenin de drugs zit en niet meer 's nachts in een tentje bij 5 graden hoef te slapen. Helaas kon ik vandaag nog niet bij mijn stagebegeleidster terecht, dus ik slaap vanavond nog in een hostel en dan kan ik vanaf morgen voor 3 weken bij haar verblijven. Vanavond ga ik misschien nog met wat andere internationale studenten de pub in, maar het wordt denk ik vooral uitrusten van het festival zodat ik morgen helemaal fris aan mijn eerste dag op kantoor kan beginnen.

-----------------------------

Aaaaand I'm back! Last weekend I spent the entire weekend at the Electric Picnic festival in Stradbally, Laois. We were at the festival with a big group of Amnesty International volunteers to collect signatures for two different petitions. On Friday we headed to the festival by bus at 9:30 am. When we arrived there we had to set up our tents which was quite a challenge because of the wind, but I made it! (See the pictures below). On Friday we had to collect signatures from 14:00 pm till 17:30 pm for a petition for Vitalina Koval. She is a human right defender for LGBTI people in Ukraine. She was attacked by a far-right group during a protest on International Women's Day 2018. They threw red paint all over her and she received chemical burns to her eyes which almost blinded her. The people who did this have never been held accountable for it. On Saturday we collected signatures for the same petition from 12:30 pm till 16:30 pm. On Sunday the shifts were divided into two shifts and I was in team 1 that was working from 12:30 pm till 15:00 pm. Together with another volunteer I had to approach people and ask them if they wanted to be in a picture with an Amnesty International sign which we could later post on Instagram. Outside my working hours I've been able to enjoy the festival and see artists like Dua Lipa and George Ezra (see the videos below to enjoy it yourself). I met a lot of nice people and I had a great time. The only thing I didn't like was that all the volunteers were using drugs outside of work. Sometimes it was a little bit too much for me, so I'm also glad that the festival is over now and that I don't have to be around drugs anymore and don't have to sleep in a tent at 5 degrees anymore. Unfortunately today I couldn't stay at Pina's apartment yet, so today I'm staying at a hostel again and from tomorrow on I can stay at her apartment for 3 weeks. Tonight I might go to the pub with some other international students, but I think the main thing I'm gonna do is get some rest from the festival so I can start my first day at the office full of energy tomorrow.












  • 03 September 2018 - 16:47

    ?:

    Ik mis iets belangrijks in dit verhaal

  • 03 September 2018 - 21:09

    Mieke:

    Hé Britt,

    Super leuk wat je allemaal al hebt meegemaakt.
    Het begin was wel wat minder, maar alles komt toch weer goed. Zo blijkt wel weer.

    Zorg goed voor jezelf, maar ga vooral genieten, want deze ervaringen nemen ze je nooit meer af!
    We gaan je volgen, dus schrijf maar vaak :-)

    groetjes,
    Mieke en Pit


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Stradbally

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 10922

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: