Week 13 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 13 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 13 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

25 November 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

En toen was het al week 13. Deze week mocht ik op stage een Spaans document naar het Engels vertalen. Hier was ik natuurlijk heel blij mee, aangezien de taken die ik normaal uitvoer niet echt iets met mijn opleiding te maken hebben. Donderdagavond was het dan weer zover, ik kon weer naar het vliegveld om papa op te gaan halen. Helaas had hij een half uur vertraging, waardoor hij pas om 22:30 uur landde. Desalniettemin gingen we meteen de pub in en sloten we onze eerste avond om 2:30 uur af. Op vrijdag was ik vrij, dus kon ik de hele dag met papa doorbrengen. We gingen lekker in de pub ontbijten en na het ontbijt hebben we even door de stad gewandeld. Rond het middaguur vonden we het wel weer tijd om naar de pub te gaan en hebben we lekker genoten van de live muziek. Na een uurtje of 2 zijn we nog even wezen lunchen en toen was het tijd om naar het Irish Whiskey Museum te gaan. Hier hadden we een tour waarin alles over de geschiedenis van de Ierse Whiskey werd verteld. Aan het einde van de tour gingen we naar een ruimte waar we 4 verschillende Whiskeys mochten proeven en hierna mochten we van deze 4 whiskeys onze eigen whiskey samenstellen om mee naar huis te nemen. Een hele geslaagde tour. Na de tour zijn we weer naar de pub gegaan om wat te eten en hebben we de rest van de avond genoten van de live muziek in verschillende pubs. Met de aanspraak van een hoop verschillende Ierse en Engelse mensen hebben we ons goed vermaakt. Deze avond hadden we het niet te laat gemaakt en waren we rond 00:30 uur weer thuis, want de volgende ochtend moesten we al om 06:30 uur op om weer naar het vliegveld te gaan. Zaterdag hebben we nog even samen op het vliegveld ontbeten en toen was het weer tijd om afscheid te nemen. Gelukkig duurt het nu nog maar een maand voordat ik zelf naar huis ga. De rest van het weekend heb ik lekker uitgerust. Bernadette is weg, dus ik heb het appartement lekker voor mezelf. Morgen begint stage weer en 's avonds kan ik weer naar het vliegveld voor het volgende bezoek. Annerieke komt namelijk een hele week langs en gaat ook een paar dagen meelopen bij Amnesty International. Weer een leuke week voor de boeg dus. Zie hieronder nog wat foto's en een filmpje van mijn weekendje met papa.

Week 13 already. This week at work I had to translate a Spanish document to English. I was happy to do this, because normally I don't do tasks that are related to what I study. And then Thursday night the moment was there, I had to go to the airport again to pick up dad. Unfortunately he landed at 10.30pm, because he had a 30-minute delay. Nevertheless we went straight to the pub and ended our first night at 2.30am. I had a day off on Friday, so I could spend the whole day with my dad. We had some nice breakfast at a pub and after breakfast we went for a walk around the city. Around noon we thought it was time to go to the pub again and we enjoyed some live music. After about 2 hours we went for a quick lunch and then it was time to go to the Irish Whiskey Museum. We had a tour in which we got to know everything about the history of Irish Whiskey. At the end of the tour we went to a room where we got to taste 4 different whiskeys and afterwards we could use these 4 whiskeys to blend our own whiskey to take home. An amazing tour. After the tour we went to the pub to get some food and the rest of the night we enjoyed the live music in several pubs. With different Irish and English people talking to us we had good fun. This night we didn't stay for too late and got home around 12.30am, because the next morning we had to get up at 6.30am to go to the airport again. On Saturday we had breakfast together at the airport and then it was time to say goodbye again. Fortunately, it's only one month until I go home myself. The rest of the weekend I just relaxed. Bernadette is out of town, so I have the apartment to myself. Tomorrow I have to go back to work again and in the evening I have to go back to the airport again for my next visit. Annerieke will be visiting me for an entire week and she's gonna join me at Amnesty International for a couple of days as well. Another week to look forward to. See below some pictures and a video of my weekend with dad.

• 25 November 2018 - 18:04

Johan:

Wat leuk zeg ik wil ook een keer naar Ierland