Week 15 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 15 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 15 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

10 December 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Afgelopen week was weer een weekje stage. Op woensdag hadden we een planning dag waarop alle belangrijke data voor het komende jaar werden besproken. Natuurlijk kon ik Sinterklaas hier niet vergeten, dus had ik wat pepernoten meegenomen. Op donderdag hadden we na stage een kerstviering voor het hele personeel. Eerst gingen we bij een Italiaans restaurant tapas eten en daarna zijn we nog gezellig naar een kroeg geweest. Ook op stage leer ik nog steeds nieuwe mensen kennen en ik heb er ook deze avond weer nieuwe vrienden bijgekregen. Vrijdag na stage was het tijd om m'n spullen in te pakken, want dit weekend ging ik naar Belfast met een paar vrienden. De meesten waren 's ochtends al vertrokken, maar aangezien ik vrijdag nog stage moest lopen, ben ik samen met Katell en Vini pas om half 9 's avonds vanuit Dublin vertrokken. Om 11 uur kwamen we aan in Belfast en zijn we meteen naar de pub te gaan om met de rest een drankje te doen. Zaterdag ben ik met Anouk, Vini en María naar het Titanic Museum geweest en aangezien het heel slecht weer was, zijn we daarna maar gaan lunchen en weer de pub in gegaan met z'n allen. Op zondag was het gelukkig het grootste deel van de dag droog en ben ik samen met Katell, Vini en Anouk naar de Giant's Causeway geweest. Hier is de serie Game Of Thrones opgenomen en het staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Na de tocht zijn we in een pub omgeven door de natuur wat wezen eten en drinken en daarna zijn we weer terug naar Belfast gegaan. Eenmaal in Belfast aangekomen was het weer begonnen met regenen, dus besloten we gauw genoeg onze spullen te gaan pakken en terug naar Dublin te gaan. Om half 9 kwamen we aan in Dublin en zo gauw ik thuis was, heb ik meteen een lekker warme douche genomen en ben ik naar bed gegaan. Vandaag begon stage namelijk weer en ik moet deze week goed uitrusten, want donderdagavond staat Robin weer op de stoep! Zie hieronder nog wat foto's en filmpjes van het weekend in Belfast.

Last week was a working week again. On Wednesday we had a planning day to discuss all the important dates for the coming year. Of course I couldn't forget about St Nicholas, so I brought some spice nuts. On Thursday after work we had a Christmas Party for all staff. First we had tapas at an Italian place and afterwards we went to a bar. I still get to know new people at work and this evening I made new friends again. On Friday after work it was time to pack my bags, because this weekend I was going to Belfast with some friends. Most of them already left in the morning, but since I had to work first, I left Dublin at 8.30pm together with Vini and Katell. We arrived in Belfast at 11pm and went straight to the pub to have some drinks with the rest. On Saturday I went to the Titanic Museum with Anouk, Vini and María and since the weather was very bad, we decided to have lunch and go to the pub all together afterwards. Fortunately, on Sunday it was dry for most part of the day and I went to the Giant's Causeway with Katell, Vini and Anouk. The series Game Of Thrones was recorded here and it's on the World Heritage List of UNESCO. After the hike we had some food and drinks in a pub surrounded by beautiful nature and after that we went back to Belfast. When we arrived in Belfast it had started to rain again, so we decided to go pack our bags and go back to Dublin. We arrived in Dublin at 8.30pm and when I got home I took a shower and went straight to bed. Today I had to go to work again and I need to be full of energy on Thursday, because Robin is coming again! See below some pictures and videos of the weekend in Belfast.