Week 16 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 16 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 16 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 December 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Afgelopen week was weer een weekje stage. Op dinsdag waren we allemaal vroeg klaar en hebben we met het team een kerstlunch gehad. Kieran en Pina hadden allebei cadeautjes voor iedereen gekocht. Van Pina heb ik een lekker felgekleurde lippenstift gekregen en van Kieran heb ik geurkaarsen gekeken. Na de lunch zijn we nog wat wezen drinken om de dag af te sluiten. Donderdagavond was het dan zover, ik ging naar het vliegveld om Robin op te halen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen kwam Robin precies de aankomsthal binnen, dus we konden meteen de bus naar de stad pakken. Althans, dat dacht ik... Robin zat een beetje te zeuren dat het zo koud was buiten en of we niet nog even binnen konden blijven. Ik dacht dat ze weer gewoon zat te zeuren zoals ze wel vaker doet, maar op het moment dat ik een selfie wou maken om naar papa en mama te sturen, kwamen opeens alle neven en nichten van familie Hurkmans de aankomsthal in. Totaal onverwacht! Ik kon mijn ogen niet geloven en het duurde even voordat ik besefte dat ze daar allemaal waren. Blijkbaar hadden ze dit dus al gepland toen ik nog maar net in Dublin was. Helaas waren Ruud, Kim, Willem, Niels en Laura er niet bij en Mart zit natuurlijk in Thailand, maar verder was iedereen er. Rik, Hilde, Ralf, Geert, Julia, Rens, Mayke, Julia, allemaal waren ze er! Dit was dus ook de reden dat Robin wou dat ik bij haar in het hostel kwam slapen. We sliepen namelijk allemaal samen in het hostel. Na de nodige knuffels zijn we naar het hostel gegaan om onze spullen af te zetten en daarna zijn we meteen de pub in gegaan. Eigenlijk hebben we het hele weekend gewoon in de pub gezeten (dit kwam natuurlijk puur door het slechte weer :P). Op vrijdag hadden we ons voorgenomen om wat actiefs te gaan doen en een Viking Tour te gaan doen. Aangezien er tijdens de tour niet gedronken mocht worden en iedereen wel weer toe was aan een drankje in een lekker warme pub, hadden we het na een kwartier al wel weer gezien en besloten we te zeggen dat Julia wagenziek was om zo onder de tour uit te kunnen komen (ik weet het, kan echt niet). Onderweg kwamen we nog wat vrienden van mij van Amnesty tegen die aan het werk waren. Een van hen had nog maar één donateur van boven de 25 nodig om niet ontslagen te worden, dus heeft Rik zich opgeofferd om een donatie te doen. Als bedankje zijn mijn collega's 's avonds nog even naar de Temple Bar gekomen om samen met ons een drankje te doen. Toen we van de Temple Bar naar Badbobs gingen, bleken mijn vrienden daar ook te zijn. Zij hadden namelijk afscheid van Max, dus het was extra leuk dat ik ze daar tegenkwam en ze ook nog kon voorstellen aan mijn familie. Op zaterdag ben ik samen met Mayke en Hilde naar de kerstmarkt geweest waar Pina aan het werken was en de rest van de dag hebben we weer in de pub doorgebracht. Op zondag moesten we al om half 7 op, omdat iedereen om half 8 bij het hostel werd opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik nam afscheid van iedereen en moest vervolgens nog een uur in het hostel wachten, omdat mijn bus op zondag nog niet zo vroeg rijdt. De rest van de dag heb ik in bed gelegen en nog wat bijgeslapen, maar wat was het een geweldig weekend! Deze week nog stage en dan is het voor mij tijd om lekker thuis Kerst te gaan vieren! Zie hieronder nog wat foto's en filmpjes van de meest geweldige verrassing ooit!

-----------------------------

Last week I had to go to work again. On Tuesday everybody finished early and we had a Christmas lunch with the team. Kieran and Pina both bought present for everybody. Pina got me a lovely pink-coloured lipstick and Kieran got me some scented candles. After the lunch we had some drinks together to finish off the day. And then the day was there, Thursday evening I went to the airport to pick up Robin. Once I arrived at the airport Robin just came into the arrivals hall, so we were ready to take the bus to the city centre. At least, that's what I thought... Robin was complaining a bit that it was so cold outside and that she wanted to stay inside for a while. I thought she was just complaining like she normally does, but when I wanted to take a selfie to send to mom and dad, suddenly all my cousins from the Hurkmans family came into the arrivals hall. Completely unexpected! I couldn't believe my eyes and it took me a while to realize that all of them were actually here. Apparently they had already planned this in the first weeks that I was in Dublin. Unfortunately, Ruud, Kim, Willem, Niels and Laura weren't there and Mart is in Thailand of course, but the others were all there! Rik, Hilde, Ralf, Geert, Julia, Rens, Mayke, Julia, they were all there! This was also the reason that Robin wanted me to stay with her at the hostel. We stayed at the hostel all together. After some hugging, we took the bus to the hostel to drop off our stuff and after that we went straight to the pub. Actually we spent all weekend at the pub (this was due to the bad weather of course :P). On Friday we planned to do something active, so we went on a Viking Tour. Since we weren't allowed to drink during the tour and everybody could do with a drink and a nice and warm pub again, everbody was done with they tour after 15 minutes already and we decided to say that Julia was carsick and get off the tour (I know, very bad). On the way we bumped into some of my friends from Amnesty who were working. One of them needed just one more contributor who was over 25 years old in order to not get fired, so Rik sacrificed himself to donate. As a thank you, my colleagues joined us later that night at the Temple Bar for some drinks. When we went from the Temple Bar to Badbobs my friends happened to be there as well. They were having Max's goodbye party, so it was very nice to see them there and having the opportunity to introduce them to my family. On Saturday Mayke, Hilde and I went to the Christmas Market where Pina was working and we spent the rest of the day in the pub again. On Sunday we had to get up at 6.30am, because everybody would be collected to go to the airport at 7.30am. I said goodbye to everyone and then I had to wait at the hostel for an hour, because my bus doesn't drive that early on Sundays. I spent the rest of the day in bed and got some more sleep, but what an amazing weekend! This week I have to work and then it's time for me to go home and celebrate Christmas! See below some pictures and videos of the best surprise ever!








  • 18 December 2018 - 16:56

    Mieke:

    Hey Britt,

    Fijn dat je zo genoten hebt van deze hele grote verrassing :)
    Nu van het weekend weer even een paar weken naar huis, ook weer heel fijn.

    de groetjes en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 10904

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: