Week 4 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 4 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 4 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

25 September 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Een beetje later dan gepland, maar ik ben er weer. Mijn 4e week in Dublin was over het algemeen een normale werkweek. Het was de laatste week van de andere stagiaire, Mariana, en we hebben al kennisgemaakt met de nieuwe stagiaire, Ashley. Op vrijdag hebben we na het werk met z'n allen een borrel gehad op het kantoor om afscheid te nemen van Mariana en daarna ben ik nog met Mariana en Deirdre naar culture night geweest. Tijdens culture night kun je eigenlijk alle culturele plekken van Dublin gratis bezoeken. Zo hebben we een rondleiding gehad door een print studio en zijn we in de city hall geweest (zie foto's hieronder). Na de culture night ben ik nog met wat studenten naar een Mexicaans feest geweest. Ook ben ik zondag samen met een Tsjechische student, Diana, naar Howth geweest. Howth is een plek ongeveer 30 minuten van Dublin af waar je cliff walks kunt doen. Dit was een erg mooie plek (zie foto's hieronder) en na de sportieve wandeling zijn we lekker wat fish 'n chips gaan halen. Ook was deze week mijn laatste week bij Pina. Ze is zondag teruggekomen van vakantie en ik zou eigenlijk maandag naar Bernadette verhuizen, maar zij belde me op dat er iets kapot was waardoor er geen water in de badkamer was en ik misschien beter nog een nacht bij Pina kon blijven. Ik ben maandag na het werk wat wezen eten en drinken met wat studenten en daarna ben ik dus nog een nacht bij Pina gebleven. Vandaag ben ik dan eindelijk naar Bernadette verhuisd. Ik vond het jammer om bij Pina weg te gaan, maar ik woon nu op een hele fijne plek en ik ben blij dat ik hier nu kan blijven tot het einde van mijn stageperiode en dat ik eindelijk klaar ben met verhuizen (zie hieronder een foto van het complex waar ik nu woon). Ook heb ik vandaag tickets gehaald voor een rugbywedstrijd waar ik 6 oktober met 8 andere studenten naartoe ga en donderdag heb ik een vrije dag en ga ik met 10 andere studenten naar Kilmainham Gaol, een museum dat ooit een gevangenis is geweest. Verder moet ik deze week op stage vooral dingen gaan voorbereiden voor de March for Choice op zaterdag waar we gaan lopen en handtekeningen gaan verzamelen voor de abortuswetten in Noord-Ierland. Na het weekend weer een update van alle activiteiten die deze week gaan plaatsvinden!

-----------------------------

A little bit later than planned, but I'm back. My 4th week in Dublin generally was a normal working week. It was the last week of the other intern, Mariana, and we already met the new intern, Ashley. On Friday after work we had some drinks with everybody from the office to say goodbye to Mariana and after that I went to culture night with Mariana and Deirdre. Basically, on culture night you can visit all cultural places in Dublin for free. We had a tour through a print studio and we went to the city hall (see pictures below). After the culture night I went to a Mexican party with a few students. On Sunday I went to Howth with a student from Czech Republic, Diana. Howth is a place at about 30 minutes from Dublin where you can go cliff walking. This was a very beautiful place (see pictures below) and after our hike we got some nice fish 'n chips. This week was also my last week at Pina's place. She came back from her holiday on Sunday and I was supposed to move to Bernadette's place on Monday, but then Bernadette called me that something broke and she didn't have any water in the bathroom and it might be better if I stay another night at Pina's place. On Monday after work I had some food and drinks with some students and after that I stayed at Pina's place for one more night. Today I finally moved to Bernadette's place. I was sad to leave Pina's place, but I live at a very nice place right now and I'm glad that I can stay here for the rest of my internship and that I'm finally done moving (see a picture of the complex where I'm living now below). Today I also got tickets for a rugby match where I will be going with 8 other students on 6 October and on Thursday I have a day off and I will be visiting the Kilmainham Gaol, a museum that was a prison, with 10 other students. Furthermore, I will be preparing for the March for Choice this Saturday where we are going to march and collect signatures for the abortion laws in Northern Ireland. After the weekend another update on my activities of this week!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 10895

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: