Week 5 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 5 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 5 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 September 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Mijn vijfde week in Dublin alweer. Woensdag was ik precies een maand hier. Aan de ene kant voelt het alsof ik hier al veel langer ben, omdat ik me zo thuis voel en aan de andere kant voelt het helemaal niet alsof ik al een maand weg ben en heb ik helemaal geen heimwee. Ondertussen ben ik ook helemaal gesetteld in mijn nieuwe huisje en ik vind dit een super fijne plek om te wonen. Donderdag had ik een dag vrij, omdat ik dit weekend op zaterdag zou werken en ik heb mijn dag besteed door met een paar andere studenten naar Kilmainham Gaol te gaan. Dit is een museum dat een gevangenis is geweest. We hebben hier een rondleiding van ongeveer een uur gehad met een hele leuke gids. Hij vertelde ons alles over de geschiedenis van de gevangenis en we hebben alle verschillende vleugels van de gevangenis goed kunnen bekijken (zie foto's hieronder). Na dit interessante uitstapje ben ik samen met Ross, een jongen die ook bij Amnesty werkt, een drankje gaan doen in de stad en ik heb een hele gezellige avond gehad. Vrijdag heb ik het na stage rustig aan gedaan en ben ik niet meer opstap geweest, aangezien ik zaterdag topfit moest zijn voor de March for Choice. De March for Choice was leuk om een keer mee te maken, aangezien ik nog nooit zo'n protestactie had meegemaakt (zie filmpje hieronder). Wel was het ook erg vermoeiend, omdat ik de hele dag bij elkaar zo'n 3 uur heb gelopen en dit zoals de meesten waarschijnlijk wel weten een hele klus is met mijn rug. Ik was na de March for Choice dus ook helemaal uitgeput en mijn lichaam deed overal pijn. Ik twijfelde of ik toch nog een drankje zou gaan doen, maar ik was zo moe dat ik toch maar heb besloten lekker thuis te blijven en vroeg naar bed te gaan. Vandaag was ik nog steeds erg moe en had ik nog steeds last van mijn rug, dus ik ben vanmiddag even naar de stad gegaan en heb het verder ook vandaag rustig aan gedaan. Vanavond ga ik ook maar weer op tijd naar bed, want morgen is het weer tijd voor stage. Tot het volgende verslag!

-----------------------------

My fifth week in Dublin already. On Wednesday I had been here for exactly one month. On one hand it feels like I've been here much longer, because I really feel at home here and on the other hand it really doesn't feel like I've been here for a month already and I'm not homesick at all. In the meantime I completely settled into my new house and I find it a really nice place to live. I had a day off on Thursday, because this weekend I was working on Saturday and I spent my day going to the Kilmainham Gaol with some other students. This is a museum that once was a prison. We had a tour through the museum for about an hour with a really lovely tourguide. He told us everything about the history of the prison and we had the opportunity to see every wing of the prison (see pictures below). After this interesting trip I had a drink with Ross, a guy who works with Amnesty as well, in the city centre and I had a really good time. On Friday after work I took it easy and didn't go out, because I had to be full of energy on Saturday for the March for Choice. The March for Choice was a nice experience, because I had never seen a protest like that before (see video below). It was very exhausting too though, because all together I had been walking for 3 hours and as most of you probably know that is quite a challenge with my back. After the March for Choice I was exhausted and my body hurt all over the place. I was thinking of having a drink afterwards, but I was so tired that I decided to stay home and go to bed early. Today I was still very tired and my back was still hurting, so I went to the city centre for a while in the afternoon and took it easy for the rest of the day. Tonight I'll go to bed early again, because tomorrow it's time for work again. See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 10898

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: