Week 6 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 6 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 6 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

07 Oktober 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

En weer een week voorbij. Een vrij rustige stageweek, wat ook wel een keer lekker was. Woensdag ben ik met Pina naar een school in Maynooth geweest om daar handtekeningen van studenten te verzamelen om een Amnesty society op de school op te zetten. Dit was wel een lange dag, maar ook toch weer leuk om een keer mee te maken (zie foto hieronder). Ook heb ik deze week een tattoo laten zetten. Ja ik weet het, niet iedereen's favoriet, maar ik wou heel graag hier een tattoo laten zetten als aandenken aan Dublin. Ik heb gekozen voor een papieren vliegtuigje, omdat dit voor mij voor reizen en vrijheid staat en dat doet me denken aan Dublin. Ook staat een papieren vliegtuigje voor mij ook wel voor iets kinderlijks en dat vind ik een mooie herinnering aan vroeger toen ik zelf dit soort vliegtuigjes maakte (zie foto hieronder). Vrijdag was ik al om 2 uur klaar op het werk, omdat ik woensdag een lange dag had gemaakt. Ik ben vrijdagavond weer opstap geweest met een paar studenten, maar ik heb het dit keer maar niet al te laat gemaakt. Zaterdag ben ik met 8 andere studenten naar een rugbywedstrijd geweest. De wedstrijd was Leinster tegen Munster en werd gespeeld in het Aviva Stadium in Dublin (zie foto's en filmpjes hieronder). Leinster en Munster zijn provincies in Ierland en Leinster is de provincie waar Dublin in ligt, dus we waren natuurlijk voor Leinster. Natuurlijk was ik weer de enige van ons groepje die een echt Leinster shirt had gekocht, maar gelukkig waren er duizenden supporters die er ook in het mooie blauwe shirt bij liepen. Ik begreep niet veel van de spelregels maar het was super gaaf om een keer zo'n wedstrijd mee te maken en het mooiste, Leinster heeft met 30-22 gewonnen! Na de wedstrijd zijn we nog een drankje wezen doen en daarna ben ik lekker naar bed gegaan. Vandaag ben ik heel even de stad in geweest om wat boodschappen te doen, maar verder heb ik het vandaag rustig aan gedaan. Binnenkort weer een verslagje.

-----------------------------

Another week passed. A quite calm week at work, which was nice. On Wednesday I visited a school in Maynooth with Pina to collect signatures of students to establish an Amnesty society at their school. This was a long day, but still it was a nice experience (see picture below). This week I also got a new tattoo. I know, not everyone's favourite, but I really wanted to have a tattoo as a memory of Dublin. I chose a paper plane, because for me this stands for travelling and freedom and this makes me think of Dublin. For me a paper plane also stands for something childlike and I think this is a lovely memory of my childhood when I used to make these paper planes myself (see picture below). On Friday I was already done working at 2 pm, because on Wednesday I worked a long day. On Friday night I went out with some students, but I didn't stay until late this time. On Saturday I went to a rugby match with 8 other students. The match was Leinster vs Munster and it was played at the Aviva Stadium in Dublin (see pictures and videos below). Leinster and Munster are provinces in Ireland and Dublin is in Leinster, so of course we were supporting Leinster. Of course I was the only one in our group who bought the real Leinster t-shirt, but fortunately there were thousands of other supporters at the stadium wearing the beautiful blue t-shirt as well. I didn't understand much of the rules, but still it was amazing to watch a rugby match and the best thing of all, Leinster won with 30-22! After the match we went for a drink and then I went to bed. Today I went to the city centre for a while to do some grocery shopping, but beside that I took it easy today. Soon a new update.













Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 10910

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: