Week 11 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 11 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 11 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

11 November 2018 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Nu is het dan echt tijd om te vertellen over mijn week vol U2. Zoals ik in mijn vorige verslag al zei, keek ik mijn ogen uit toen ik binnenkwam in een lege zaal en U2 zag repeteren. Natuurlijk moest er ook gewerkt worden. Op maandag en dinsdag stond ik met Pina achter een tafel waar mensen een handtekening konden zetten voor een petitie. Dit deden we van half 6 tot half 8. Onze vrijwilligers liepen in de tussentijd rond om handtekeningen te verzamelen. Nadat we alles hadden opgeruimd was het natuurlijk tijd om te genieten van het concert. Op maandag waren er een paar vrijwilligers van Amnesty waar ik vaker mee omga, dus dat was gezellig. Ik wist natuurlijk niet wat ik van de show moest verwachten en ik hoopte natuurlijk op de bekende hits. Ik was na de eerste show dus ergens ook een beetje teleurgesteld aangezien heel veel bekende nummers werden overgeslagen, waaronder mijn favoriet With Or Without You. Toch mocht dat de pret niet drukken want man, wat was dat een vette show! Op dinsdag was een Spaanse vriendin van mij komen vrijwilligen, dus dat was heel erg gezellig. Ik moet zeggen dat dinsdag ook wel mijn favoriete dag was. Misschien komt het doordat we op maandag zitplaatsen hadden en op dinsdag hadden we staanplaatsen. Natuurlijk scheelde het ook dat ik na de eerste show al een hoop nieuwe liedjes kon meezingen, waardoor het ook minder erg was dat ze niet alle grote hits speelden. Aan het eind kwam Bono zelfs het publiek in. Ik was enorm dichtbij maar doordat er allemaal mensen voor mij stonden, heb ik geen foto kunnen maken. Op vrijdag heb ik een show overgeslagen en ben ik met Vinícius (Vini), een Braziliaanse vriend, naar de film Bohemian Rhapsody geweest. Na de film zijn we de pub in gegaan om wat te drinken en lekker mee te zingen met de live muziek. Aan het einde van de avond op de weg naar huis kwamen we in Temple Bar een paar straatmuzikanten tegen. Zij speelden een aantal nummers voor ons, maar uiteindelijk werden wij zelf omgetoverd in straatmuzikanten. Vini speelt namelijk gitaar en vroeg of hij de gitaar even mocht lenen. Hij begon te spelen en wilde dat ik zou gaan zingen. Daar stonden we dan midden op straat liedjes van Coldplay, Oasis, Red Hot Chili Peppers en John Lennon te spelen. Er kwamen zelfs mensen kijken en er werd zelfs geld gegeven. Dit geld hebben we natuurlijk achtergelaten voor de straatmuzikanten van wie we de gitaar hadden mogen lenen. Een hele leuke, onverwachte ervaring (zie foto's en filmpje hieronder). Zaterdag was het dan tijd voor het laatste concert van U2. Pina was jarig, dus zij was er dit keer niet bij. Mijn andere stagebegeleidster Siobhán was er wel bij maar aangezien zij dit nog nooit had gedaan, werd ik bestempeld als leidinggevende. Ik moest er dus voor zorgen dat alles op rolletjes liep. Gelukkig ging me dit prima af en hebben we zonder problemen ons werk kunnen doen. Dit keer hadden we weer staanplaatsen en 4 van de vrijwilligers waren vrienden van mij, dus dat werd weer een gezellige boel. Dit keer hoopte ik dat er misschien toch nog een paar bekende nummers gespeeld zouden worden aangezien dit de laatste show was, maar helaas. Alsnog weer een super gave show die ik nog wel 100 keer opnieuw zou kunnen aanschouwen. Al met al een hele geslaagde week dus. Nu even een rustig weekje tegemoet, maar dat mag ook wel een keer. Zie hieronder de foto's en filmpjes van U2.

-----------------------------

So now it's time to tell you all about my week full of U2 concerts. As I already told you, I couldn't believe my eyes when I entered an empty venue and saw U2 rehearsing. Of course there was also work that had to be done. On Monday I was standing at the table where people could sign petitions together with Pina. We did this from 5.30pm to 7.30pm. At the same time our volunteers were walking around to collect signatures. After we cleaned everything up, it was time to enjoy the concert. On Monday there were some volunteers of Amnesty who I hang around with more often, so that was nice. Of course I didn't know what to expect from the show and I was hoping that they would play all of their greatest hits. This is why I was a little bit disappointed after the first show, because they skipped a lot of their greatest hits like my favourite With Or Without You. In the end it didn't really matter because man, what a great show was that! On Tuesday a Spanish friend of mine was volunteering with us, so that was really nice. I have to say that Tuesday was my favourite day. Maybe this was because of the fact that we had seats on Monday and we were standing on Tuesday. Of course it was also nice that I already learned some new songs from the first shows so I could sing along, which made it less important that they didn't play all of their greatest hits. At the end of the show, Bono even came into the audience. I was really close, but because there were people standing in front of me I couldn't take a picture. On Friday I skipped the show and I went to the movie Bohemian Rhapsody and went tot the pub afterwards to have some pints and sing along with some live music with my Brazilian friend Vinícius (Vini). At the end of the night on our way home we bumped into some street musicians in Temple Bar. They played a few songs for us, but in the end we were the ones who turned into street musicians. Vini plays the guitar and he asked if he could borrow the guitar for a moment. He started playing and he wanted me to sing. There we were, in the middle of the street playing songs by Coldplay, Oasis, Red Hot Chili Peppers and John Lennon. People actually came to watch us and some people even gave money. Of course we left the money in the hat for the street musicians who lent us their guitar. A lovely and unexpected experience (see pictures and video below). On Saturday it was time for the last U2 concert. It was Pina's birthday, so she didn't come along this time. My other coordinator Siobhán did come along but since she had never done this before, Pina had left me in charge. This meant that I had to make sure that nothing went wrong. Fortunately, this all went well and we were able to do our work without having any problems. This time we were standing again and 4 of the volunteers were friends of mine, so that was really nice. This time I was hoping that they maybe played some more of their greatest hits since this was the last show, but unfortunately they didn't. Nevertheless, the show was great again and I could watch it 100 times more. All in all an amazing week. Now it's time for a more relaxed week, which I could use. See the pictures and videos of U2 below.

















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 10903

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: