Week 17/18 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu Week 17/18 in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Verstappen - WaarBenJij.nu

Week 17/18 in Dublin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 Januari 2019 | Ierland, Dublin

English version below

-----------------------------

Nou dat was het dan, mijn laatste dagen in Dublin. Vorige week heb ik mijn laatste stageweek gehad. Woensdagavond ben ik met vrienden naar de pub geweest om afscheid te nemen van Katell, die vrijdag naar huis ging en donderdagmiddag ben ik met mijn team van Amnesty wezen lunchen, omdat het mijn laatste week was. Vrijdagavond heb ik mijn afscheidsfeest in de pub gehad, waar een paar collega's en mijn vrienden waren. Helaas moest ik een beetje opletten met drinken en kon ik niet te laat naar huis gaan, want zaterdagochtend moest ik om 7 uur weer opstaan voor mijn tripje door Ierland. Uiteindelijk was ik vrijdagavond om half 3 thuis en was ik zaterdagochtend om 7 uur weer fris en fruitig. Mijn eerste stop was Galway. Ik moest 2,5 uur met de bus om in Galway te komen en eenmaal daar aangekomen, heb ik meteen de volgende bus van bijna 2 uur naar de Cliffs of Moher gepakt. Helaas was het weer heel slecht toen ik daar aankwam en kon ik helemaal niks zien. Ik heb toen even binnen gewacht en ben later toch de cliffs ingegaan en gelukkig kon ik toen toch nog van het mooie uitzicht genieten. Rond 5 uur was ik weer terug in Galway. Ik ben toen wat gaan eten en toen ben ik maar naar het hostel gegaan, want ik was natuurlijk hartstikke moe van de korte nacht, de lange busreis en het hiken. Op zondag had ik nog de hele dag in Galway, maar het was helaas een beetje teleurstellend. Waarschijnlijk kwam het doordat het zondag was, maar er was niet echt wat te doen. Ik heb toen besloten om al eerder de bus naar Cork te pakken. Ik vertrok om half 3 richting Cork en ik kwam om half 6 aan. Weer een lange busrit dus. Ik ben toen maar weer wat gaan eten en ook weer naar het hostel gegaan. Maandag had ik ook weer de hele dag om Cork te verkennen en het toevallige was, dat er net die week ook mensen van Amnesty in Cork aan het werken waren. Daar heb ik dus nog even een praatje mee gemaakt en de rest van de dag heb ik Cork kunnen bekijken. Ik vond Cork zelf wel een hele leuke stad en de mensen hier waren enorm vriendelijk. Maandagavond vertrok ik vanuit Cork richting Killarney. Dit was gelukkig maar een treinreis van 1,5 uur. Ik kwam om kwart over 8 aan in Killarney en ben toen ook meteen weer naar het hostel gegaan. Dinsdag had ik een fiets gehuurd om door het Nationale Park van Killarney te fietsen. De man van de fietsverhuur was heel aardig en liet me zelfs de fiets mee naar het centrum nemen, zodat ik niet de hele weg terug hoefde te lopen. Ondanks de regen, heb ik ontzettend genoten van het Nationale Park. Eenmaal terug in centrum, heb ik daar nog wat rondgelopen en ben ik nog wat wezen eten en toen was het alweer tijd om terug naar Dublin te gaan. De treinreis van Killarney naar Dublin duurde nog 3,5 uur en ik moest in Dublin ook nog met de bus naar huis, dus uiteindelijk was ik om kwart voor 10 pas thuis. Ik ben snel onder de douche gesprongen en lekker naar bed gegaan. Vandaag is het tijd om mijn spullen in te pakken. Ik moet vanmiddag nog heel eventjes naar Amnesty om nog wat dingetjes uit te leggen aan de nieuwe stagiaire en dan is het tijd om echt afscheid te nemen. Vanavond ga ik misschien nog wat doen met vrienden, maar niet te lang, want morgen moet ik er weer vroeg uit om naar het vliegveld te gaan. Dit was het laatste verslagje, zie hieronder nog wat foto's en filmpjes van mijn afscheid, Galway, Cork en Killarney, en bedankt voor het lezen!

-----------------------------

Well this is it, my last days in Dublin. Last week was my last week at work. On Wednesday evening I went to the pub with friends to say goodbye to Katell, who left on Friday and on Thursday I had lunch with my Amnesty team, because it was my last week. On Friday night I had my goodbye party at the pub with some colleagues and my friends. Unfortunately I couldn't drink too much and I couldn't go home too late, because on Saturday morning I had to get up at 7 to go on my trip through Ireland. Eventually I got home at 2.30am on Friday and I got up completely fresh at 7am on Saturday. My first stop was Galway. I had to travel for 2.5 hours by bus to get to Galway and once I got there, I immediately took the next bus of almost 2 hours to the Cliffs of Moher. Unfortunately the weather was very bad when I got there and I couldn't see anything. I decided to go inside and wait for a bit and later I went outside anyway and fortunately, I was able to enjoy the beautiful sights. I was back in Galway around 5pm. I then got some food and went to the hostel, because of course I was exhausted after the short night, the long bus trip and the hike On Sunday I had a whole day to spend in Galway, but unfortunately it was a bit disappointing. This was probably because it was a Sunday, but there wasn't really anything to do. I then decided to take an earlier bus to Cork. I took the bus at 2.30pm and arrived in Cork at 5.30pm. Another long bus trip. I got some food again and went to the hostel. On Monday I had a whole day again to explore Cork and what a coincidence, people from Amnesty were working in Cork that week. I had a chat with them for a bit and took the rest of the day to see Cork. I really liked Cork and the people were very friendly. On Monday evening I went from Cork to Killarney. Fortunately, this was only 1.5 hours by train. I arrived in Killarney at 8.15pm and went straight to the hostel again. On Tuesday I rented a bike to cycle through the Killarney National Park. The guy from the bike rental was very friendly and even let me take the bike back to the city centre, so I didn't have to walk all the way back. Despite the rain, I really enjoyed the National Park. Once I got back to the city centre, I strolled around for a bit and got some food and then it was time to go back to Dublin again. The trip from Killarney back to Dublin took 3.5 hours by train and in Dublin I had to get on the bus to get back home, so I got home at 9.45pm. I took a quick shower and went straight to bed. Today it's time to pack my stuff. This afternoon I have to go to Amnesty for a few hours to explain some things to the new intern and then it's really time to say goodbye. Tonight I might hang out with friends for a bit, but not too long, because tomorrow I have to get up early again to go to the airport. This was my last story, see below some pictures and videos of my goodbye party, Galway, Cork and Killarney, and thanks for reading!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage Dublin

Stage van 5 maanden bij Amnesty International in Dublin.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2019

Week 17/18 in Dublin

06 Januari 2019

Home sweet home

17 December 2018

Week 16 in Dublin

10 December 2018

Week 15 in Dublin

03 December 2018

Week 14 in Dublin
Britt

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 1527
Totaal aantal bezoekers 10901

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 27 Januari 2018

Stage Dublin

Landen bezocht: